You Are Here: Home - Dunia , Teknologi - Tokyo Sky Tree - Menara Tertinggi Di Dunia 2012

"Tokyo Sky Tree" akan muncul di kawasan Narihirabashi / Oshiage Sumida Ward, Tokyo pada tahun 2012. Mempunyai ketinggian 634m, menara ini akan menjadi salah satu yang tertinggi di dunia.

Pada bulan Julai 2011, penyiaran analog semasa berakhir dan peralihan lengkap kepada penyiaran digital telah dibuat .

Lima stesen komersial dan NHK mengambil ini sebagai satu titik tolak untuk memajukan ke arah persediaan penyiaran digital dari menara TV dengan ketinggian kira-kira 600 meter yang telah diputuskan di kawasan Sumida / Taito sebagai tapak untuk pembinaan menara tersebut.

Di samping itu, "penyiaran satu segmen," bagi perkhidmatan penyiaran digital untuk peranti mudah alih yang dilancarkan pada bulan April 2006. Ia adalah ideal untuk mempunyai transmisi dari ketinggian yang tidak sangat terdedah kepada kenaikan-bangunan super tinggi  yang berdiri di ketinggian kira-kira 200 meter di pusat bandar Tokyo.

Harapan juga diletakkan kepada menara untuk menyediakan peranan menara yang dilengkapi dengan ciri-ciri pencegahan bencana.

Di kaki menara baru akan menjadi "bandar dengan sebuah menara" menjangkau kira-kira 400 meter dari timur ke barat, menyambung Oshiage Station dan Narihirabashi Station, dan meliputi kawasan seluas kira-kira 3.69 hektar.

Satu plaza rangkaian yang utama dari Stesen Oshiage ke lobi menara pada empat tahap kemudahan, tiga plaza di hadapan stesen dan di sepanjang Sungai Kitajukken, dan Shinsui Park akan membentuk satu persekitaran masyarakat di mana pelawat dan penduduk yang berhampiran akan berkumpul.

Terletak kira-kira timur 1 kilometer Asakusa - sebuah bandar yang penuh dengan suasana shitamachi (nama tradisional untuk kawasan Tokyo yang meluas dari Taito, Chiyoda dan Chuo wad timur Sungai Sumida di mana banyak pedagang, tukang, dan lain-lain berada) - dan kira-kira 2 kilometer timur laut Ryogoku - sebuah bandar yang terkenal dengan gusti sumo. Menara baru berdiri dalam zon pelancongan utama antarabangsa tradisional Jepun.



Ketinggian menara: 634m
Kemudahan: Observatory (Balai Cerap Pertama di Balai Cerap 350m dan Kedua di 450m), kemudahan penyiaran, kedai-kedai, restoran, dll.

Diolah Dari: Tokyo Sky Tree


Tags: Dunia , Teknologi

1 ulasan

  1. Tanpa Nama says:

    Terima kasih atas informasi menarik

Catat Ulasan