You Are Here: Home - Fenomena Alam , Sains dan Teknologi , Video - Misteri Awan Jatuh Dari Langit


Bolehkah awan menentang aturan graviti dan jatuh dari langit ke atas tanah. Sebuah video yang diambil oleh rakyat UAE dan telah diterbitkan ke U-Tube menunjukkan kejadian itu berlaku di UAE dan jurugambar bertuah itu menganggap ianya sebagai satu keajaiban syurga.

Klip video selama 3.5 minit itu menunjukkan awan kecil putih yang terbang rendah
segumpalan kapas besar di atas ladang hijau sebelum mengarah ke bawah dan jatuh ke atas pagar di kawasan subur Faris Bida di luar bandar timur oasis Al-Ain.

Orang yang tidak dikenali yang menangkap fenomena yang unik ini kemudiannya menyerahkan perakam video beliau kepada pekerja ladang di kawasan itu dan memintanya untuk terus merakam semasa dia menuju ke arah awan dan menyentuh awan dengan tangan.

Klip video itu turut dibawa di dalam beberapa akhbar di Arab Saudi dan negara-negara Teluk yang lain, menunjukkan awan berpecah kepada beberapa bahagian semasa ia mencecah tanah. Bahagian-bahagian kecil yang lain dilihat ditiup oleh angin manakala bahagian utama kekal melekat pada pagar.


"Saya tidak dapat mempercayainya saya tidak pernah melihatnya dan merakamnya," kata lelaki itu dalam bahasa Arab. "Saya percaya ini adalah satu keajaiban yang menunjukkan kekuasaan Allah."


Pandangan MajalahBiarBetul:

Buih jenis yang sama terbentuk apabila anda mencuci pinggan atau detergen yang digunakan oleh BOMBA semasa pembersihan (boleh tanya BOMBA bagi yang tak tahu) menghasilkan buih yang banyak yang ringan dan boleh diterbangkan. Buih seperti ini juga boleh terbentuk di laut berikutan ribut, dan dalam kolam rawatan pembetungan sebagai hasil bio-aktiviti yang berlaku di. Kelihatan hanya seperti buih kepada saya. Akan tetapi tidak menjadi mustahil bagi ALLAH Azza Wajalla.


6 ulasan

  1. macam tipu lah..opps hehe jgn marah

  2. Tanpa Nama says:

    awan kan wap air..mana boleh melekat dekat pagar..

  3. sic6sic says:

    buih loji taik kot hahaha,,,

  4. Tanpa Nama says:

    KAPAS NI HAHA

  5. KHai says:

    Kan best kalau duit berjuta2 yang jatuh dari langit kat depan mata saya... :)

    Entri Terkini :
    Tips Lengkap Cara Belajar Vokal Dan Menyanyi Seperti Professional

  6. Tanpa Nama says:

    Wallaahu a'lam

Catat Ulasan