You Are Here: Home - Fail-X , Misteri - Misteri! Eksperimen Philadelphia Merentas Masa (Bahagian 1)


Menurut teori Albert Einstein, mengatakan bahawa dalam pengiraan saintifik, manusia tidak hanya berhadapan dengan ketinggian, lebar dan panjang, tetapi juga dengan satu dimensi lain, iaitu masa. Teori Einstein menyatakan bahawa konsep ruang bukanlah kira masa dan tenaga adalah dua kesatuan yang benar-benar berasingan. Kedua-duanya boleh terikat dalam keadaan tertentu.Dan jika ia benar-benar berlaku, tidak mustahil objek boleh muncul dan hilang secara tiba-tiba, seolah-olah seolah-olah menjalani dematerialization proses.Jika proses kehilangan pesawat, kapal dan lain-lain di Segitiga Bermuda bukanlah disebabkan dari insiden ini.

Mungkin teori Einstein itu terlalu membingungkan. Penguraian teori yang rumit seperti berikut;  
Suatu caj elektrik pada gegelung akan mewujudkan satu medan magnet tertentu mengikut arahan kedua-dua medan tegak dan mendatar. Dengan cara ini, mungkin medan lain (graviti?) Boleh diwujudkan berdasarkan kepada prinsip resonans. Muslihatnya ialah meletakkan elektromagnet penjana apa-apa kedudukan yang menimbulkan denyutan magnet. Medan yang berlaku adalah akan mengadakan "penyatuan" dengan kedua-dua medan menegak dan mendatar. 

Jika kita membangunkan pelaksanaan teori Einstein "Field Bersepadu" (kesatuan bidang) yang menyatukan medan graviti dan elektromagnetik ke dalam teori ruang masa, maka medan magnet jika cukup kuat untuk dapat mengubah barang-barang / objek tersebut atau dimensi yang berubah-ubahdan menjadi orang tidak kelihatan. Melihat dari teori "Unified Field" dan kemudian disamakan dengan peristiwa segi tiga Bermuda. Dalam erti kata lain, kita pasti akan mampu untuk mencipta alat yang diingini oleh pihak tertentu menjadi "mesin masa". Sekarang mari kita mencuba dan mengikuti eksperimen Philadelphia. Tentera Laut Amerika Syarikatsecara tidak sengaja menemui praktik penggabungan medan ini ketika ia mengadakan perbicaraan rahsia untuk destroyer USS Eldridge pada musim luruh tahun 1943 (apabila Perang Dunia II). 

Sejak ujikaji dijalankan di Philadelphia, maka eksperimen itu lebih dikenali sebagai Philadelphia Experiment. Tujuan utama adalah untuk menyiasat pengaruh medan magnet di kapal dan semua di dalamnya. Dua janakuasa, yang mana menghasilkan denyut magnet dan satu lagi yang tidak dihidupkan bersama-sama supaya medan magnet yang dicipta di atas dan di sekeliling kapal.Hasilnya mengejutkan dan amat penting, walaupun kesan yang buruk kepada anak-anak kapal.


Bersambung Eksperimen Philadelphia Merentas Masa (Bahagian 2)...


Video Part 1


Video Part 2


Video Part 3


Anda boleh juga mencari video penuh History Channel: The true story of the Philadelphia Experiment







Tags: Fail-X , Misteri

1 ulasan

  1. Tanpa Nama says:

    ape2 pun "teori" itu hanye sekadar pandangan/pendapat manusia..x semuanya tepat dan boleh diguna pakai..mcm darwin~

Catat Ulasan