You Are Here: Home - Haiwan , Misteri , Video - Misteri! Raksasa Laut Bahagian 2

 

 Dari Misteri! Raksasa Laut Bahagian 1

 
 Satu raksasa laut hodoh lagi ganjil telah dinaikkan ke darat di Guinea. Ia adalah sebahagian raksasa yang reput mempunyai 4 tapak kaki, satu ekor dan bulu yang panjang. Saintis yang memeriksa makhluk itu berkata bahawa mereka telah melihat haiwan itu sebelum ini, tetapi mereka tidak mempunyai petunjuk kepada definisi mereka. Terdapat 2 lagi gambar dibawah pada posisi lain.

 
Hwang, 66-tahun-tua nelayan yang tinggal di kawasan berhampiran, berkata dia tidak pernah melihat keadaan seperti ini dalam seumur hidupnya. Ikan itu terikat dengan tali apabila ia mula ditemui. Gambar di bawah merupakan bangkai raksasa laut berukuran 55 kaki dan anggaran berat 10,000 pounds telah dijumpai dihanyutkan sehingga di pantai di China. Makhluk yang sudah berkeadaan  reput teruk itu  tidak boleh dikenal pasti menurut laporan pada 25 April 2011 yang lalu. 







Pasangan yang tinggal berhampiran terkejut apabila mereka menemui mayat raksasa laut reput ketika berjalan di sepanjang pantai. Margaret dan Nick Flippence mendapati sesuatu yang luar biasa semasa bersiar-siar bersama anjing mereka di Bridge of Don, Aberdeen. Pakar-pakar kini memeriksa gambar dengan salah satu mencadangkan ia boleh jadi badan ikan paus. Rob Deville, seorang pakar hidupan marin di London Zoo, berkata badan boleh jadi paus pembunuh. Paus pakar Mark Simmonds memberitahu The Sun: Ia telah lama mati dan air pasang surut menyebabkan badannya hanyut ke darat.


Secara peribadi,  ia adalah bukan satu jenis ikan paus yang diketahui, kerana tidak ada tulang rusuk atau sirip. Kepala juga kelihatan seperti reptilia seseorang, dengan mata "berpunca pedalaman". Walau bagaimanapun, ia tidak terlalu berbeza dengan ini:

http://en.wikipedia.org/wiki/Zeuglodon



Dari 1933 dan seterusnya, suatu gambar laporan siasatan telah terbongkar mengenai haiwan yang besar dalam tasik yang telah wujud berabad-abad lamanya .Laporan terawal yang diketahui adalah dikatakan ditemui di Life of St Columbia oleh Adamnan. Ia menerangkan bagaimana pada tahun 565 Columba menyelamatkan kehidupan Pict, yang dikatakan diserang oleh raksasa.


Ratusan mendakwa telah melihat raksasa Loch Ness, Lake Champlain




Seorang penduduk Madeira Beach, Florida, mengatakan ada raksasa laut 30 kaki berenang ke atas dan ke bawah di terusan di belakang rumahnya.






Sedikit maklumat mengenai Nessie:
Nessie under boat video
Nessie video-nice Loch Ness footage
Amateur Scientist Films Loch Ness Monster
1936 movie
1960 video
more info

Menariknya, makhluk seperti ini telah dikesan di Kanada. Semua tasik raksasa yang terkenal, misalnya. Loch Ness Monster, Champ, Ogopogo dilihat pada garis yang sama latitud, misalnya. Kanada, Scotland, Utara Amerika Syarikat.



Tags: Haiwan , Misteri , Video

0 ulasan

Catat Ulasan