You Are Here: Home - Sains dan Teknologi , Video - Kasut Back To The Future Keluaran Nike


Tentu sesiapa yang lahir antara tahun 80-an dan awal 90-an pernah menonton filem sains fiksyen BACK TO THE FUTURE. Kita semua akan mengimpikan untuk mempunyai kereta terbang DeLorean sendiri yang berkuasa plutonium (1.21 gigawatts!) yang mampu merentas masa dan tidak lupa ingin sekali memakai kasut auto-lacing. Pembuat sneaker berkata ia telah mencipta kasut edisi terhad berdasarkan sepasang bercahaya yang muncul dalam filem popular 1989 Back to the Future II.


Nike sebuah syarikat besar jenama pakaian sukan nampaknya telah menghantar jemputan ke satu sidang akhbar Los Angeles pada 8 September 2011 08:30 masa pacific. Para jemputan yang datang akan melihat sendiri sepasang kasut warna aluminium Doc Brown iaitu Air Mag (nama kasut auto-hentaman dalam filem) dan beberapa barangan Back to Future.

Nike akan melepaskan 1500 pasang Nike Mag 2011 sneaker untuk lelongan di eBay dan mendermakan segala hasil Michael J. Fox Foundation untuk penyelidikan penyakit Parkinson. Fox yang terkenal memegang watak Marty McFly trilogi Back To The Future, di mana dia memakai kasut semasa lawatan ke tahun 2015. 


"Ia tidak pergi begitu sahaja bagi kita bahawa ada sesuatu yang istimewa mengenai kasut itu dan, tentu saja, filem," kata pereka kasut terkenal Nike, Tinker Hatfield, yang membantu reka bentuk kasut asal dan bekerja hingga versi terkini.

Hatfield berkata Nike Mag sukar untuk dihasilkan dan sistem elektrik yang menerangi kasut sehingga lima jam, adalah salah satu perkara yang paling mencabar yang pernah dilakukan syarikat dalam menghasilkan kasut. Tetapi masanya seolah-olah sesuai untuk membawa kasut kembali untuk menyokong idea yang lebih besar.

Harapan kita juga, ingin merasai Hoverboard di dunia realiti tetapi ianya masih awal. Untuk pengetahuan, anda hanya ada empat tahun lagi sehingga 2015.


4 ulasan

  1. Tanpa Nama says:

    Aku pun nak satu, tunggu yang cetak rompak made in china hahaha;
    Kasut Back To The Future II Kini Di Pasaran

  2. Wan says:

    Harga ori komfom mahal kn,harga riban2.. Nnt cari kat pasar malam,hehe..

  3. Tanpa Nama says:

    brinkka2011 says: Congratulations on having 1 of the most sophisticated blogs Ive arrive throughout in some time! Its just incredible how much you can take away from a little something simply because of how visually beautiful its. Youve put collectively a great blog space great graphics, videos, layout. This is unquestionably a must-see blog!

  4. Unknown says:

    Bila tengok kasut nike nih...teringat lak aku kat kasut aliph...hehehe

    Kenapa Banyak sgt Perti Politik

Catat Ulasan