You Are Here: Home - Dunia , Fail-X , Sains dan Teknologi - Kawasan Aktiviti Rahsia China - AREA 51


Baru-baru ini satu kawasan rahsia Kerajaan China di kawasan terpencil yang dikenali sebagai “Area 51” telah dihebahkan oleh media arus utama dan menjadi viral di seluruh dunia. Penemuan ini telah didedahkan oleh program Google-earth yang menunjukkan imej-imej yang nyata mengenai kawasan rahsia ini.

Imej tersebut menunjukkan suatu binaan dengan bentuk segiempat yang luar biasa menjangkau 5670 kaki dan struktur seperti jalan dengan lebar berukuran 100 kaki.

Imej Google-earth menunjukkan pembinaan dari masa ke semasa mulai tahun 2005 dimana ia sentiasa diliputi dengan lumpur dan tanah di sekitarnya dan tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda aktiviti (kecuali beberapa kilometer ke Barat). Sebelum 2005 imej Google-earth agak kabur ini di kawasan tertentu, yang menunjukkan ia bukanlah sesuatu yang baru.



Dengan sedikit penerokaan terdapat imej sebuah kampung terpencil dikhaskan untuk menyusun atur bahan yang menampakkan dalam corak tertentu. Jika anda melihat dengan teliti, anda boleh melihat beberapa garis-garis lurus, bentuk "V", seolah-olah menunjuk kepada sesuatu.


Ia juga seperti corak "retak ais" China Kuno. Retak reka bentuk ais dari Dinasti Qing (Ch'ing) - dinasti Cina terakhir yang diperintah 1644-1912, didahului oleh Dinasti Ming dan diikuti oleh Republik China.

Dan di sini, pada akhir landasan, antena atau apa jua simbol, terdapat Blok Orange sebesar kontena kargo, disusun dalam cara yang bulat di sekitar rumah kecil. Kemudian, selepas tahun 2007, terdapat satu letupan yang kuat dan kontena-kontena ini bertaburan sebanyak tiga kilometer dari tapak asal mereka. Apa yang berlaku? Apakah tempat ini?

Pastinya terdapat bukti kukuh bahawa sesuatu yang datang dari "atas" dan meletupkan tapak ini (dan sebahagian besar yang lain di kawasan itu). Adakah ini semua hanya satu penipuan? Semak ini untuk diri anda dengan google-earth dan biarlah kita tahu apa yang anda dapati.

Sebahagian daripada apa yang anda lihat adalah talian kuasa untuk penjana angin yang sedia ada atau yang akan datang. China mempunyai program besar-besaran tenaga solar dan angin dan turbin yang disusun dalam grid tepat.

Di kawasan “Area 51”, teknologi disimpan dan diuji. Ia juga berhampiran dengan di mana bom nuklear telah diletupkan sejak bertahun-tahun yang lalu. Kononnya makmal utamanya berada di bawah tanah. Anda boleh melihat pintu masuk jika anda melihat imej-imej. Satu sistem pendorongan baru diuji tetapi ia tidak dikawal dengan baik dan belum stabil. Kawasan ini "sangat tercemar" sekarang, mungkin sebabnya kita melihat tiada aktiviti manusia.


0 ulasan

Catat Ulasan