You Are Here: Home - Dunia , Informasi , Pelik , Video - Rumah Flintstones Jadi Tarikan Pelancong ke Portugal


Dari kiri ianya kelihatan seperti batu tongkol dari Zaman Batu akan tetapi yang sebenarnya adalah sebuah rumah. Casa do Penedo atau 'Rumah Batu', dibina pada tahun 1974 di Pergunungan Fafe, utara Portugal dengan empat batu tongkol yang berbeza sebagai asas dinding.

Sekali pandang, rumah ini kelihatan seolah-olah tempat tinggal watak kartun Hannah / Barberra Flintstones. Orang ramai telah datang dari seluruh dunia (Casa Do Penedo telah menjadi sensasi di internet). Dimaklumkan, pemilik telah meningkatkan tahap keselamatan rumah itu dengan memasang tingkap kalis peluru dan menambah pintu depan daripada keluli.


Rumah percutian Portugis ini tidak mempunyai bekalan elektrik, jadi pemilik rumah hanya menggunakan lilin untuk pencahayaan di dalam rumah. Rumah ini juga menyediakan ruang yang selesa, kolam renang yang diukir dari batu dan beberapa kayu balak sebagai tangga.


Walaupun Casa Do Penedo mungkin kelihatan seperti ia di tengah-tengah pergunungan, terdapat perkampungan berhampiran iaitu Pereira yang hanya lebih kurang satu kilometer dari rumah batu ini. Suhu purata bagi rumah batu ini sekitar 12 º C pada siang hari.

Mari kita lihat keadaan rumah ini dalam video dibawah.

 


Tags: Dunia , Informasi , Pelik , Video

2 ulasan

  1. wah.. kreativ gilerr siot.. ^^

  2. Tanpa Nama says:

    De Hybrid LE staгt de sticker op 26.990 dollaг Сanаdese,
    terwijl оp een еxtra tweе grote je kan κrijgen ѵinden naaг de Hybгiԁ ΧLE, ԁat kan
    zіјn ωat Toyota monster аuto
    was . In feite autofabrikanten аlѕ u te οntԁekkеn de auto betaalbааr еn сan alsof je op tе rоeρen de auto gοedkoop omdаt gοеdkoρe krіjgt ѵaаk vегbоndеn met de ρrοԁucten ԁіe niet νan grote κωаliteit.
    Diνerse mensen zijn in staat om ԁeеl tе nemen aan of te luіstеren
    in de гichting νan de ѵergаderіngеn of gesprеκken .


    Look intо my ωeb blog :: goedkoop Mobiel bellen naar het buitenland

Catat Ulasan