You Are Here: Home - Informasi , Rekabentuk - Papan Iklan LEGO Yang Fantastis, Interaktif, Humoristik


Syarikat mainan imaginasi, LEGO telah mereka sesuatu yang luarbiasa. Setiap hari kita melintasi atau melihat beratus-ratus iklan yang ada membuatkan kita ketawa dengan maklumat yang disisipkan tetapi sangat sedikit yang mampu membawa anda kembali ke zaman silam dan membawa anda melihat dunia dengan cara yang baru.

Imej papan iklan ini yang dibina dari megablocks semacam sekeping teka-teki yang memasuki latar belakang jalan bandar dimana ia diletakkan. Satu-satunya perbezaan antara imej pada iklan serta jalan yang yang sebenar merupakan bersaiz hayat yang fantastis yang mana LEGO makhluk yang ajaib muncul. Pengiklanan yang segar dan menarik seperti ini adalah sukar diperolehi.


Implikasi - Iklan sering dimuatkan ke dalam kategori tertentu: fantastis, interaktif, humoristic atau maklumat. Iklan yang paling efektif adalah orang-orang yang menggabungkan semua elemen-elemen ini boleh membuat promosi interaktif yang diselitkan dengan humor serta selaras dengan antara fantasi dan realiti.

LEGO retrospektif yang cukup kreatif daripada yang lainnya. Lego adalah selaras dengan mainan pembinaan dibuat oleh Kumpulan Lego, sebuah syarikat swasta berpusat di Billund, Denmark.


Produk utama syarikat, Lego, terdiri daripada batu-bata plastik berwarna-warni saling mengikat dan tata susunan disertakan gear, bentuk-bentuk mini serta pelbagai bahagian-bahagian lain. Bata Lego boleh dipasang dan disambungkan dengan pelbagai cara, untuk membina objek seperti kenderaan, bangunan, dan walaupun yang bekerja robot.

Mainan pada asalnya direka pada tahun 1940 di Denmark dan telah mencapai tahap antarabangsa, dengan cabang kebudayaan yang luas yang menyokong filem Lego, permainan, permainan video, pertandingan, dan empat taman-taman hiburan bertemakan Lego.


1 ulasan

  1. Tanpa Nama says:

    iklan yang terbaek....ak suke ni.:D

Catat Ulasan