You Are Here: Home - Rekod Dunia , Video - Roller Coaster Tercuram Di Dunia


Roller coaster ini boleh ditemui di Taman Hiburan Fuji-Q Highland di Yamanashi, diiktiraf oleh Guinness Book of World Records sebagai roller coaster tercuram di planet ini, perbezaan yang pernah dipegang oleh Yorkshire’s Mumbo Jumbo.

Seseorang mencipta sebuah roller coaster untuk melakukan dua perkara iaitu memberikan keadaan yang meningkat keghairahan dan juga diikuti oleh kematian yang cepat yang tidak menyakitkan. Ini adalah roller coaster untuk bunuh diri. Roller coaster di Takabisha, Jepun bukanlah jenis itu, walaubagaimanapun ia mungkin mampu membunuh anda.


Melihatkan pada 141 kaki tinggi dan penerjunan bebas pada sudut 121 darjah, para penumpang akan terbang ke bawah roller coaster pada kelajuan 62 batu sejam. Landasan yang lebih dua kilometer panjang dan perjalanan lebih dari 112 saat.

Roller coaster dilaporkan menelan belanja kira-kira £ 23 juta untuk dibina, yang pada dasarnya bermakna Jepun telah mengeluarkan kira-kira $ 37 juta dolar untuk mewujudkan liku-liku yang mampu menyebabkan rasa keghairahan kepada pengunjung.

 
 ON RIDE

OFF RIDE



Tags: Rekod Dunia , Video

6 ulasan

  1. nurmisnan says:

    serious baru syok naik coaster...

  2. Cik Ice says:

    Hush..sape x berani jangan naik..!

  3. hi. saya naik yg biasapon kering tekak duk jerit. ini boleh terkeluar anak tekak

  4. perghhh gila. tk ingin aku naek. lol

  5. unknown says:

    tgok video pom dah nk terkucil.jgnkan lg nk naik!

Catat Ulasan